4 pomysły na zastosowanie zestawu LEGO® Education SPIKE™ Prime
Podczas zajęć STREAM na lekcji matematyki, geografii, biologii oraz wychowania fizycznego w szkole podstawowej
Poznaj 4 gotowe pomysły na wykorzystanie zestawu podstawowego SPIKE™ Prime na lekcjach matematyki, geografii, wychowania fizycznego oraz biologii.
Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to narzędzie do nauki przedmiotów STEAM przeznaczone dla uczniów klasy 4-8 szkoły podstawowej. Dzięki połączeniu inteligentnego oprogramowania z kolorowymi klockami, silnikami i czujnikami, uczniowie mogą tworzyć fascynujące projekty i konstrukcje, wykorzystując w praktyce umiejętność kodowania i programowania. Pomoc dydaktyczna pomaga rozwinąć umiejętność myślenia komputacyjnego i algorytmicznego, a także umiejętność rozwiązywania złożonych problemów i współpracy w grupie. Jednym z założeń modelu STEAM jest interdyscyplinarne nauczanie, wykorzystujące elementy nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Zestaw edukacyjnych klocków LEGO® Education SPIKE™ Prime wpisuje się doskonale w koncepcję nauczania STEAM i jest uniwersalną pomocą dydaktyczną, która znajdzie zastosowanie nie tylko na zajęciach z programowania i lekcjach informatyki, ale również na innych przedmiotach, m.in. biologii, geografii, matematyki czy nawet wychowania fizycznego!
Zajęcia pt "Gra logiczna"
Uczniowie programują robota – Mistrza gry, który wykrywa klocki o tych samych kolorach. W ten sposób dzieci poznają sposoby przechowywania wartości w tablicy i wykorzystają te informacje do określonego celu oraz rozwijają zdolność rozpoznawania wzorów i tworzenia skutecznych programów, a także rozwijają swoje umiejętności logicznego oraz matematycznego myślenia.
Zajęcia pt "Prędkość wiatru "
Wykorzystanie zestawu podstawowego LEGO® Education SPIKE™ Prime na lekcji pozwoli Wam omówić i zaprezentować prędkość wiatru przy użyciu losowych danych w chmurze. Uczniowie mają możliwość zbadania wykorzystania danych dotyczących pogody, uzyskiwanych w czasie rzeczywistym w celu sterowania wynikiem. Głównym ich zadaniem jest zbudowanie wskaźnika wiatru, a następnie obserwacja jego siły oraz kierunku. Lekcja jest też okazją do zapoznania uczniów z różnymi rodzajami klasyfikacji prędkości wiatru (np. skalą Beauforta), a także opanowania przez nich podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.
Zajęcia pt "Miłość do warzyw"
Praca z danymi prognozy pogody w czasie rzeczywistym pomoże wybrać odpowiedni tydzień do podlania roślin. Uczniowie dokonują kalibracji skali, aby prezentować dokładne dane w czytelny i wiarygodny sposób. Lekcja jest okazją do wyjaśnienia zależności między organizmem, a środowiskiem; objaśnienia zależności przyczynowo-skutkowych między zjawiskami, a także wytłumaczenia konieczności ochrony środowiska.
Zajęcia pt. "Breakdance"
Podczas zajęć z elementami programowania uczniowie przekonają się, że można wykonywać ćwiczenia fizyczne i doskonale się przy tym bawić oraz nauczą się efektywnie wykorzystywać różne dane takie jak czas, prędkość oraz stopnie obrotów w praktyce! Zadaniem uczniów jest zbudowanie robota, który wykonuje ruchy w rytm muzyki.
Propozycje pracy:
Zaprogramowanie ruchów robota do wybranego podkładu muzycznego;
Zaprogramowanie ruchów robota, które będą odzworowywane przez uczniów w klasie;
Uczniowie tworzą choreografię, a następnie programują robota, który ją odtworzy.