4 pomysły na zastosowanie zestawu LEGO® Education SPIKE™ Prime

Podczas zajęć STREAM na lekcji matematyki, geografii, biologii oraz wychowania fizycznego w szkole podstawowej

Poznaj 4 gotowe pomysły na wykorzystanie zestawu podstawowego SPIKE™ Prime na lekcjach matematyki, geografii, wychowania fizycznego oraz biologii.

Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to narzędzie do nauki przedmiotów STEAM przeznaczone dla uczniów klasy 4-8 szkoły podstawowej. Dzięki połączeniu inteligentnego oprogramowania z kolorowymi klockami, silnikami i czujnikami, uczniowie mogą tworzyć fascynujące projekty i konstrukcje, wykorzystując w praktyce umiejętność kodowania i programowania. Pomoc dydaktyczna pomaga rozwinąć umiejętność myślenia komputacyjnego i algorytmicznego, a także umiejętność rozwiązywania złożonych problemów i współpracy w grupie. Jednym z założeń modelu STEAM jest interdyscyplinarne nauczanie, wykorzystujące elementy nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Zestaw edukacyjnych klocków LEGO® Education SPIKE™ Prime wpisuje się doskonale w koncepcję nauczania STEAM i jest uniwersalną pomocą dydaktyczną, która znajdzie zastosowanie nie tylko na zajęciach z programowania i lekcjach informatyki, ale również na innych przedmiotach, m.in. biologii, geografii, matematyki czy nawet wychowania fizycznego!

angażujące zajęcia z przedmiotów przyrodniczych z zestawem lego education spike prime

Zajęcia pt "Gra logiczna"

Uczniowie programują robota – Mistrza gry, który wykrywa klocki o tych samych kolorach. W ten sposób dzieci poznają sposoby przechowywania wartości w tablicy i wykorzystają te informacje do określonego celu oraz rozwijają zdolność rozpoznawania wzorów i tworzenia skutecznych programów,  a także rozwijają swoje umiejętności logicznego oraz matematycznego myślenia.

scenariusz gra logiczna LEGO® Education SPIKE™ Prime

Zajęcia pt "Prędkość wiatru "

Wykorzystanie zestawu podstawowego LEGO® Education SPIKE™ Prime na lekcji pozwoli Wam omówić i zaprezentować prędkość wiatru przy użyciu losowych danych w chmurze. Uczniowie mają możliwość zbadania wykorzystania danych dotyczących pogody, uzyskiwanych w czasie rzeczywistym w celu sterowania wynikiem. Głównym ich zadaniem jest zbudowanie wskaźnika wiatru, a następnie obserwacja jego siły oraz kierunku. Lekcja jest też okazją do zapoznania uczniów z różnymi rodzajami klasyfikacji prędkości wiatru (np. skalą Beauforta), a także opanowania przez nich podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.

zestaw do edukacji LEGO® Education SPIKE™ Prime

Zajęcia pt "Miłość do warzyw"

Praca z danymi prognozy pogody w czasie rzeczywistym pomoże wybrać odpowiedni tydzień do podlania roślin. Uczniowie dokonują kalibracji skali, aby prezentować dokładne dane w czytelny i wiarygodny sposób. Lekcja jest okazją do wyjaśnienia zależności między organizmem, a środowiskiem; objaśnienia zależności przyczynowo-skutkowych między zjawiskami, a także wytłumaczenia konieczności ochrony środowiska.

LEGO® Education SPIKE™ Prime scenariusz Miłość do warzyw

Zajęcia pt. "Breakdance"

Podczas zajęć z elementami programowania uczniowie przekonają się, że można wykonywać ćwiczenia fizyczne i doskonale się przy tym bawić oraz nauczą się efektywnie wykorzystywać różne dane takie jak czas, prędkość oraz stopnie obrotów w praktyce! Zadaniem uczniów jest zbudowanie robota, który wykonuje ruchy w rytm muzyki.

Propozycje pracy:

Zaprogramowanie ruchów robota do wybranego podkładu muzycznego;

Zaprogramowanie ruchów robota, które będą odzworowywane przez uczniów w klasie;

Uczniowie tworzą choreografię, a następnie programują robota, który ją odtworzy.

LEGO® Education SPIKE™ Prime Breakdance scenariusz

Leave a Reply