Dotacje na innowacje w edukacji
W obliczu nieustannych zmian w świecie i stale rozwijających się nowoczesnych technologii, placówki edukacyjne stoją przed wyzwaniem dostosowywania się do aktualnych warunków w oświacie i zapewnienia optymalnych warunków dla rozwoju kluczowych kompetencji uczniów. W tym celu szkoły podstawowe ubiegają się o różnego rodzaju dofinansowania na edukację, w ramach których mogą wyposażyć placówkę w nowoczesny sprzęt multimedialny, wyposażenie meblowe, innowacyjne pomoce dydaktyczne i narzędzia, niezbędne do prowadzenia skutecznych i angażujących zajęć STEAM.
Jednym z projektów, który daje im taką możliwość, jest pilotażowy program „Szkoła dla Innowatora”. To projekt edukacyjny realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, którego głównym celem jest rozwijanie kompetencji proinnowacyjnych uczniów i propagowanie nowoczesnych rozwiązań w oświacie. W ramach projektu 20 publicznych placówek pozyska wsparcie szkoleniowe dla dyrektora i nauczycieli, doposażenie w innowacyjne pomoce dydaktyczne i re-aranżację przestrzeni szkolnej oraz dotacje na zakup meblowego wyposażenia szkolnego. Działania w szkołach będą realizowane od lutego 2020 do lutego 2022.
Kolejnym projektem, mającym na celu dofinansowanie innowacyjnej edukacji, jest Innowacyjna Szkoła Modelu STEAM, którego głównym założeniem jest nauczanie wspierające rozwój kompetencji cyfrowych uczniów. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie postaw i cech sprzyjających innowacyjności, wprowadzenie zmian w obecnie istniejącym systemie edukacyjnym, wdrażanie rozwiązań w zakresie edukacji przyszłości, wypracowanie uniwersalnych metod nauczania kompetencji proinnowacyjnych, wykorzystywanie innowacyjnych pomocy dydaktycznych oraz dostosowanie przestrzeni szkolnej do nauczania kompetencji przyszłości. Innowacyjna szkoła powinna koncentrować się na budowaniu potencjału uczniów i wyposażeniu ich w kompetencje przyszłości, czyli zbiór postaw, umiejętności i zachowań wspierających rozwój innowacyjnych pomysłów.
Wartym uwagi projektem wspierającym proinnowacyjne kompetencje jest Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego. Tworzą ją cztery przestrzenie badawcze: laboratoria oraz pracownie wyposażone w specjalistyczny sprzęt, w których będą tworzone narzędzia oraz rozwiązania dla edukacji przyszłości. Sale będą dostosowane do rozwoju umiejętności samodzielnego uczenia się i innowacyjności, umiejętności posługiwania się nowymi technologiami oraz umiejętności zawodowych i życiowych. Głównym celem Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego jest projektowanie i udostępnianie produktów i rozwiązań edukacyjnych wspierających rozwój edukacji w modelu STEAM i wpływających na kształtowanie kompetencji XXI wieku, wrażliwych na lokalne potrzeby oraz odpowiadających wyzwaniom współczesności. Ważne jest, aby programy nauczania i programy pracy szkoły uwzględniały u uczniów rozwój kompetencji cyfrowych uczniów. Mowa tutaj o takich umiejętnościach jak zdolność krytycznego myślenia, podejmowania ryzyka oraz pracy w grupie. Kompetencje proinnowacyjne są kluczowe dla rozwoju przyszłości zawodowej młodego pokolenia i warto w nie zainwestować już teraz.
Szukasz projektów i dofinansowań na innowacyjną edukacją? Sprawdź naszą ofertę.