Intuicyjna nauka programowania

Zgodnie z zapisami podstawy programowej jedną z najważniejszych umiejętności rozwijanych w szkole podstawowej powinno być „kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie”.

Strefa Programowania STREAM z edukacyjnym robotem Photon została przygotowana pod kątem wspierania umiejętności abstrakcyjnego i logicznego myślenia, formułowania zrozumiałych komunikatów i tworzenia algorytmów. Sprzęty i pomoce, które zostały wykorzystane w szkolnej pracowni programowania, mają za zadanie wspomagać rozwój wyobraźni i pomysłowości, przewidywania konsekwencji podejmowanych działań oraz kreatywnego rozwiązywania złożonych problemów.

Programowanie rozwija umiejętność współpracy w grupie i wspólnego eksperymentowania w poszukiwaniu właściwych rozwiązań. Wykrywanie i diagnoza błędów wymaga od uczniów wytrwałości i cierpliwości oraz konsekwencji w działaniu. W celu zapewnienia im komfortu pracy i optymalnych warunków do wypracowywania wspólnych wniosków i efektów pracy, w pracowni STREAM przewidziana została przestrzeń do pracy zespołowej na dywanie. W sali znajdują się wygodne siedziska o geometrycznych kształtach, zapewniające komfortowe warunki programowania bez użycia komputera w przestrzeni sali lub klasy. Mobilne szafki Quadro umożliwiają utrzymanie porządku, bezpieczne przechowywanie oraz ekspozycję pomocy dydaktycznych.

Kluczowym elementem wyposażenia pracowni programowania STREAM są edukacyjne roboty Photon wraz z podłogowymi planszami do programowania: matą edukacyjną do Photona oraz planszą do kodowania. Wyposażony w aż 10 różnych czujników Photon jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie robotów edukacyjnych do nauki kodowania i programowania. Dzięki intuicyjnej i prostej obsłudze sprzęt może być wykorzystywany przez wszystkich nauczycieli, także bez wykształcenia technicznego, doskonale wpisując się w realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego z różnych przedmiotów. Uniwersalność zastosowania robota wspierają tematyczne maty podłogowe, które z powodzeniem można wykorzystać podczas zajęć w świetlicy, w bibliotece czy w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach.