Nauka analizy i wnioskowania

Podstawa programowa nakłada na nauczycieli obowiązek tworzenia uczniom warunków do rozwijania umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.

Strefa logicznego myślenia STREAM została przygotowana pod kątem rozwijania zdolności logicznego i analitycznego myślenia oraz kształtowania umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów. Aranżacja przestrzeni tworzy wiele sytuacji edukacyjnych, które zachęcają do stawiania hipotez i pytań badawczych oraz aktywnego poszukiwania odpowiedzi na stawiane pytania.

Pomoce, w które wyposażona jest pracownia STREAM, mają za zadanie ułatwiać nauczycielom przeprowadzanie unikalnych lekcji, które będą wzmacniały proces naturalnej potrzeby badania, eksperymentowania, dedukowania oraz wnioskowania.

W szkolnej pracowni STREAM wykorzystano zestaw nowoczesnych i funkcjonalnych mebli Quadro o subtelnych kolorach szarości i bieli, faliste ławki MILA z bezpiecznymi zaokrąglonymi narożnikami oraz krzesła Colores z regulacją wysokości. Na tyle pracowni STREAM zapewniono swobodną przestrzeń do działań kreatywnych, wyposażoną w zestaw siedzisk Blocco oraz wysoki duży biały stolik z dwoma Hockerami z oparciem.

Ważny element wyposażenia sali stanowi Mata Drzewo, którą można uzupełnić o planszę z układem współrzędnych do ćwiczeń w klasyfikowaniu, kodowaniu i dekodowaniu. Mata drzewo, wraz z zestawem kartoników, pozwala na naukę kodowania bez konieczności użycia urządzeń multimedialnych. Praca z układem rozwija logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów, dodatkowo pozwala na wprowadzenie pojęcia kierunku i związanych z nim zagadnień. Uczniowie obserwują zmiany zachodzące z podanym kryterium, doskonaląc umiejętność rozróżniania położenia elementów w przestrzeni oraz posługiwania się pojęciami koloru, kształtu, wielkości oraz grubości.