Nauczanie metodą projektu

Zadaniem szkoły, zgodnie z zapisami podstawy programowej, jest zapewnienie uczniom wielokierunkowej aktywności umożliwiającej eksperymentowanie oraz umożliwienie podczas zajęć wykonywania różnorodnych doświadczeń, przeprowadzania badań i rozwiązywania problemów.

Pracownia Nauki STREAM z Modułem Powietrze została przygotowana pod kątem wspierania u uczniów umiejętności zadawania pytań, stawiania i testowania hipotez oraz wyciągania wniosków z wykorzystaniem aktywizujących i angażujących metod badawczych. Sprzęty i pomoce, które zostały wykorzystane w tej przestrzeni, mają za zadanie wspomagać ciekawość odkrywania i samodzielność poznawania świata przez obserwację i eksperymentowanie.

Przestrzeń została zaaranżowana w taki sposób, by zapewnić odpowiednie warunki nauczania i niezbędne pomoce dydaktyczne, wspierające realizację podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych.

W szkolnej pracowni STREAM znajduje się mobilne wyposażenie meblowe do przeprowadzania doświadczeń: szafka laboratoryjna oraz laboratorium Grande XXL. W celu bezpiecznego przechowywania pomocy dydaktycznych zastosowane zostały wysokie szafki zamykane na klucz: szafka żaka oraz elegancki zestaw Grande, który umożliwia ponadto ekspozycję materiałów edukacyjnych i łatwy do nich dostęp podczas zajęć. W trosce o komfort pracy uczniów, w pracowni nauki STREAM znajdują się stabilne stoły Mila oraz wygodne krzesła Genito na kółkach, umożliwiające mobilną współpracę przy stanowiskach badawczych.

Kluczowym elementem wyposażenia szkolnej pracowni przedmiotowej jest nowoczesny Moduł Powietrze – autorski zestaw edukacyjny na licencji Centrum Nauki Kopernik. To kompleksowa pomoc dydaktyczna, umożliwiająca kształtowanie u uczniów postawy badawczej, umiejętności planowania i przygotowywania eksperymentów oraz prawidłowego ich wykonywania z wykorzystaniem różnych narzędzi i sprzętów. Praktyczny wymiar doświadczeń związanych z oddychaniem, ciśnieniem czy zanieczyszczeniem powietrza zwiększa atrakcyjność zajęć i podnosi poziom zaangażowania uczniów, pobudzając ciekawość świata i chęć aktywnego poznawania przyrody.