Nauka analizy i wnioskowania

Podstawa programowa nakłada na nauczycieli obowiązek stwarzania uczniom warunków do zdobywania między innymi umiejętności takich jak sprawne wykorzystywanie narzędzi matematyki w życiu codziennym, a także kształcenie myślenia matematycznego.

Strefa matematyczna STREAM została przygotowana pod kątem zdobywania wiedzy i umiejętności w obszarze nauk matematycznych. Aranżacja strefy tworzy wiele sytuacji edukacyjnych, które wspierają samodzielne odkrywanie powtarzalności wzoru oraz zachęcają do stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi. W strefie matematycznej STREAM dzieci uczą się szacowania, klasyfikowania, stymulują logiczne myślenie, a także umiejętności porównywania i wnioskowania.

Pomoce, w które wyposażona jest przestrzeń, rozwijają kompetencje matematyczne, pomagają w odkrywaniu zależności przyczynowo-skutkowych oraz sprzyjają przyswajaniu wiedzy przez własne działania poznawcze.

W pomieszczeniu wykorzystano regały ze szkolnej kolekcji Expo wyposażone w drzwi o fakturze tablicowej, dużą, rozkładaną tablicę szkolną oraz ergonomiczne krzesła Flexi.  Celem szybkiego przearanżowania przestrzeni wykorzystane zostały mobilne stoły trójkątne, które pozwalają na szybką zmianę aranżacji sali, dostosowaną zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej.

Ważny element wyposażenia sali stanowi system kształtów Numicon do nauki podstawowych pojęć matematycznych, opartych na wizualizacji liczby i działań na liczbach. Edukacja z klockami Numicon wykorzystuje stosowanie gier, zabaw i sytuacji zadaniowych. Dzieci uczą się poprzez manipulowanie na konkretach: przestawiają klocki, obserwują, dostrzegają zależności i wprowadzają nowe rozwiązania. Swobodna zabawa i manipulacja klockami pozwala uczniom zaznajomić się z pojęciem liczby i zrozumieć zależności między liczbami, dostrzegać schematy i wzory, bez konieczności przeliczania.