Innowacyjne wyposażenie labolatoriów STEAM w szkole ponadpodstawowej dostępne w ofercie Moje Bambino pozwala na stworzenie nowoczesnego laboratorium STEAM, do nauki sztucznej inteligencji (AI), nauk przyrodniczych i matematycznych, technologii oraz inżynierii. Pomoce edukacyjne, a także sprzęt do praktycznej nauki, przeprowadzania eksperymentów, robotyki i multimedialne pomoce rekomendowane przez Moje Bambino zachęcają uczniów do zaangażowania się w lekcje, poprawiają ich funkcje poznawcze: pamięć, uwagę, koncentrację i rozumienie. Uczniowie formułują i zadają pytania, stawiają hipotezy i poznają kreatywne podejście do tak zwanego problem-based learning, czyli rozwiązywania realnych problemów z metodologią STEAM. Nasze pomoce dydaktyczne i multimedialne, takie jak laptopy i tablety insGraf DIGITAL, a także monitory interaktywne insGraf DIGITAL EDUSpace pozwalają na personalizację nauczania ucznia, czyli dostosowania materiałów, tempa oraz metod do indywidualnych predyspozycji. Monitory interaktywne w szkołach pozwalają także na przygotowanie dynamicznych zajęć, w których uczniowie mogą brać czynny udział i efektywnie wykorzystać swój lekcyjny czas. W ofercie sklepu Moje Bambino znajdują się także pomoce, które są dostosowane do wprowadzania nauki kodowania i programowania: zestawy klocków LEGO® Education SPIKE™ Prime. Programowanie w systemie LEGO® Education polega na pisaniu programów w blokach słów, które zostało stworzone na podstawie języka programowania Scratch. Innowacyjną pomocą dydaktyczną, także dostępną w Moje Bambino, które wspiera rozwój umiejętności STEAM, programowania i kompetencje przyszłości, jest robot edukacyjny Photon. Zestaw 6 robotów Photon z materiałami dla szkół ponadpodstawowych ma na celu wprowadzenie podstaw programowania na poziomie szkół średnich zarówno dla uczniów o predyspozycjach typowo humanistycznych, jak i tych, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą z nowoczesnymi technologiami. Zestaw 6 robotów Photon łączy dwie technologie: roboty i mikrokontrolery micro:bit, pozwalając na naukę programowania przy wykorzystaniu obydwu z nich. W zestawie znajdują się akcesoria pozwalające na naukę programowania robota, mikrokontrolera oraz łączenia obu tych rozwiązań poprzez tworzenie komunikacji między tymi urządzeniami. Szkolne laboratorium STEAM z robotyką i elektroniką nie obędzie się także bez zestawu z mikrokontrolerem do protypowania Learn:Bit Arcade, który jest pełnowymiarowym kursem podstaw programowania w języku Python, opartym o polską płytkę rozszerzającą i edukacyjny mikrokontroler micro:bit. Kolejnym rozwiązaniem laboratoriów sztucznej inteligencji i steam w szkołach średnich jest zestaw do nauki podstaw programowania, elektroniki, mechatroniki i elementów robotyki – programowalne kontrolery wraz z zestawami czujników BeCreo – które zawierają także bogatą obudowę metodyczna w języku polskim, zapewniając wsparcie uczniów i nauczycieli. Co jeszcze powinno znaleźć się w nowoczesnej sali STEAM do nauk ścisłych i przyrodniczych? Szkolne pracownie przyrodnicze LaboLAB to rozbudowany pakiet do przeprowadzania eksperymentów i doświadczeń w klasie. Poszerzeniem wyposażenia takiej pracowni będzie eduLab VR, czyli urządzenia do pracy z wirtualną rzeczywistością, w tym edukacyjnych okularów VR do przedmiotów przyrodniczych. Omówione wyposażenie pracowni steam w szkołach ponadpodstawowych pozwoli na interdyscyplinarne prowadzenie zajęć, realizację podstawy programowej i wprowadzanie sztucznej inteligencji do edukacji. Sprawdź, jakie jeszcze rozwiązania oferujemy na stronie Moje Bambino!
LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO, and the SPIKE logo are trademarks of the LEGO Group. Used with permission. ©2025 The LEGO Group.